تبلیغات

ابزار منو ثابت

بانک دانلود مقالات,پروژه,سرگرمی,علمی,فرهنگی - مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی
بانک دانلود مقالات,پروژه,سرگرمی,علمی,فرهنگی
هدف ما سرگرمی شماست
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : هیچکس هیچکس
نویسندگان
120x240
120x240

نظرسنجی
به نظر شما چه موضوعاتی بیشتر دراین وبلاگ قرار بدم







<
دانلود مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی
دسته بندی برنامه ریزی شهری
فرمت فایل doc
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی*


1- كلیات

1-1- مقدمه :

چشم اندازی به جهان، نشان می دهد كه توسعه هوشمندانه، شكل دهندة مطالعات و تحقیقات حمل و نقل ریلی در كشورهای پیشرفته بوده است. در قرن بیستم تقریباً همگی مطمئن بودند كه جایگزینی برای غول هواپیما در صنعت حمل و نقل مسافری پیدا نخواهد شد. البته این نگرش، امروزه، مغلوب تحولات شگرف حمل و نقل ریلی است كه برای سومین سال از قرن بیست و یكم، رشد فناوری در این بخش شتاب ویژه ای به خود گرفته است و هر لحظه آشكارتر می سازد كه محاسبات امكان سنجی این نوع از حمل و نقل، تا چه حدی برای دوستداران كره زمین، سودآور است. در حمل و نقل بین شهری، كیفیت هر یك از سیستمهای حمل و نقل، با توجه به توان رقابتی هر یك، با سایر سیستم ها ارزیابی می شود . این توان با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در مصرف كم انرژی، سرعت مناسب، ایمنی و آلودگی كمتر همراه با ظرفیت بیشتر در حمل و نقل مسافر و بویژه حمل و نقل بار اهمیت پیدا می كند.

در گذشته، زمانی كه برای اولین بار سیستم راه آهن مطرح شد، استقبال از این سیستم بسیار زیاد بود. با ورود هواپیما و وسیع شدن اتوبانها، كم كم ، راه آهن ، جایگاه خود را از دست داد. اما به تدریج با شلوغ شدن كریدورهای هوایی و اتوبانها، كشورها به استفاده از راه آهن، برای استفاده از مزایای بسیار زیاد آن روی آوردند.

در كنار این شرایط، رشد بسیار سریع فن آوری حمل و نقل ریلی، برتریهای این سیستم را در حمل و نقل بار و مسافر، نشان داده است. افكار عمومی دوباره به این بخش توجه ویژه ای نشان دادند. در حال حاضر میزان توان رقابتی این سیستم بطور كامل وابسته به سطح فن آوری سیستم است و در دنیای امروز، داشتن فن آوری سیستم حمل و نقل ریلی به یك بحث راهبردی تبدیل شده است.

عدم وابستگی به شرایط جوی، مصرف كم انرژی، سرعت و ایمنی، جزء ویژگیهای موروثی این بخش است. فن آوریهای جدید سیستم از قبیل بهره گیری از سیستمهای كنترل اتوماتیك (CTC) جهت افزایش ضریب ایمنی، جایگزین كردن انرژی برق بجای سوختهای فسیلی و هدایت و افزایش سرعت و كم شدن حجم ترافیك خطوط، تحولی عظیم در این صنعت پدید آورده است. ورود سیستمهای مغناطیسی كه سرعت قطارها را تا 550 كیلومتر در ساعت، افزایش داده است، به یقین، انقلابی در صنعت حمل و نقل ریلی است. خطوط مغناطیسی ایالات متحده، شینكانسن ژاپن و TGV فرانسه همه نشان دهندةرشد و اقبال گسترده از این تحولات هستند.میزان مصرف انرژی حمل و نقل جاده ای در حمل به ازای هرتن – كیلومتر، 20 درصد كیلومتر در ساعت است. در صورتی كه همین مقیاس برای سیستم ریلی در حمل كالا به ازای هر تن – كیلومتر، 6 درصد برآورد شده است. این شرایط در بحث آلودگی هوای محیط هم قابل بررسی شده است. هوایی كه حمل و نقل جاده ای به ازاء هر مسافر – كیلومتر، آلوده می كند، با متوسط ظرفیت مسافر، 96 گرم است در صورتیكه در بخش ریلی به ازاء هر مسافر – كیلومتر با 35 درصد ظرفیت نهایی، 2.11 گرم برآورد شده است.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 8 دی 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
داستان روزانه



در این وبلاگ
در كل اینترنت
تماس با ما

هدایت به بالای صفحه